sv.onlinewebcreations.com

Amsterdam - 4 juni 2013 - Den 1 april genomgick Förenade kungarikets CPR (Förenade kungarikets civila rättegångsregler) mycket långtgående förändringar som kallades "Jackson Reforms". Dessa reformer representerar den största förändringen av rättsliga förfaranden i Förenade kungariket under det senaste decenniet. Många av förändringarna är inriktade på personskador, men det finns också ett antal ändringar i upplysningen (utlämnande av relevanta handlingar i ett ärende), kostnadshantering, budgetpostering och finansiering av rättegången. Dessa har inte bara konsekvenser för de engelska domstolarna utan också för företag och advokater från andra delar av världen som måste ta itu med ett ärende i England.

Ändringar i upplysningar

För Jacksonreformerna beskrev civilprocessreglering (CPR) en standardiserad informationsprocess där alla berörda parter var skyldiga att lämna in de handlingar som ligger till grund för ett ärende, inklusive alla ytterligare dokument som hittades under ärendet. Domstolen hade befogenhet att förlänga eller begränsa förpliktelserna för detta upplysande, men en vanlig offentliggörande var i allmänhet normen. Reformerna har ändrat dessa regler. Idag bygger domstolen inte längre på en standard, men alla parter måste i förväg komma överens om en godtagbar informationsnivå för alla, där kostnaderna hålls "rimliga och proportionella".
De ändrade reglerna föreskriver att två veckor före den första fallhanteringskonferensen måste varje part lämna in en rapport där den kortfattat beskriver vilka relevanta dokument som finns eller kan finnas, var och med vilka dessa dokument finns, hur elektroniska dokument lagras och vad De uppskattade kostnaderna för en standardinformation kommer att vara. Vid denna tidpunkt måste varje part också ange vilken typ av upplysningar som eftersträvas. "Jackson Reforms" introducerar en meny med sex olika upplysningsmöjligheter, varierande från "ingen upplysningar nödvändig" till "allt som domstolen anser lämpligt".
Högst en vecka före den första fallhanteringskonferensen måste alla parter komma överens om omfattningen av upptäckten. Domstolen måste bli ombedd att samtycka till avtalet eller, om nödvändigt, ingripande bör ske om parterna inte håller med varandra. Det här är det ögonblick då alla parter är överens om budgeten. Detta kan inte avvikas från senare i processen. Domstolen är strikt mot dålig budgethantering.
Chris Dale i det brittiska eDisclosure Information Project uppmanar advokater och deras kunder att fokusera på fördelarna med reformerna och inte bara titta på det extra arbetet. "De flesta av kraven i de nya reglerna ligger i linje med vad kunderna förväntar sig av sina advokater först. eDisclosure är en viktig del av en rättegång när det gäller kostnader och tid. Utan en exakt budget, som reformerna föreslår, är det svårt att göra förnuftiga strategiska beslut. En försiktig kund kommer att vilja lita på att hans juridiska rådgivare följer inte bara reglerna utan också råd om de fulla konsekvenserna av en eDisclosure. "

Klar för "Jackson Reforms"

Användningen av teknik i eDisclosure-processen underlättar skapandet av en budget när det gäller kostnader och tid och ökar chansen att bli bedömd "rimlig och proportionell" av domstolen. På grund av det ständigt ökande volymen av komplexa och ostrukturerade "stora data" i dagens organisationer, tar manuellt eDisclosure för mycket tid och kan inte längre motiveras ur ett kostnadsperspektiv.
Genom att skapa ett tydligt informationshanteringsprogram och introducera en inbyggd eDiscovery-lösning kan organisationer vara säkra på att de snabbt kan uppfylla alla krav på konferensrapportering före konferensen och att de kan följa de överenskomna tiderna och budget.
För mer information om fördelarna och nackdelarna med att få en eDiscovery-lösning, kan du se webbseminariet "Bringing eDiscovery inhouse", som ges av George Socha och Johannes Scholtes.

1) Förfarandena och förfarandena i de civila sektionerna i hovrätten, högsta domstolen och landstingens domstolar bestäms av civilrättsliga regler.

För mer information kontakta Simone le Feber-van der Kroon, ZyLAB Marknadsföring via [email protected] eller +31 (0) 20 7176504 direkt eller +31 (0) 20 6919550 (kontor) eller besök www .zylab.nl