sv.onlinewebcreations.com

Energiförsörjare är bäst med onlineklagomål. Detta framgår av den årliga Klacht.nl-utmärkelsen som Klacht.nl presenterar idag. Energileverantörerna löste totalt 91 procent av klagomålen. Detta gör kategorin energileverantörer den bästa kategorin för utmärkelserna, följt av online varuhus och fast telefoni leverantörer.

Klacht.nl Utmärkelser EnergieleveranciersKlacht.nl utdelar år för tredje gången till företag som bäst hanterar konsumentklagomål i sin kategori. Totalt rapporterade besökare på webbplatsen 1136 klagomål till en energileverantör. Av dessa 1030 klagomål löstes.

Vinnare och förlorare
Oxxio mottog 180 klagomål 2013, varav bolaget upplöstes 179. Essent löste 97 procent av klagomålen och slutar i en andra plats. Med en poäng på 95 procent slutar Nuon på tredje plats. Eneco och EnergieDirect hamnar nedan, men hittar fortfarande en lösning i 90 procent av fallen.

Den fullständiga listan över vinnare och förlorare i kategorin energileverantörer finns på www.klacht.nl/klacht-nl-awards-2013-energieleveranciers/